Bij het naaldenmapje Poppy Meadow dat ik enige tijd geleden heb laten zien, hoorde ook een ‘scissor keep’. Of we voor dat woord een behoorlijk Nederlands equivalent hebben weet ik niet, het laat zich het best omschrijven als: een (spelden)kussentje waaraan je schaar vastzit. Zodat je niet steeds naar de schaar hoeft te zoeken. Een ‘Schaar-Bewaar’ zou je kunnen zeggen.

De scissor keep(er) was een compleet pakketje, dat ik heb gekocht bij handwerkwinkel The Woolbag in Rijswijk. Ik heb hem engzins ‘aangepast’, toen het borduurwerk af was, heb ik het afgemaakt met dezelfde quiltstof die ik ook voor het naaldenmapje heb gebruikt.

De Scissor Keep is ook als speldenkussen te gebruiken, maar daar vind ik hem eigenlijk net te mooi voor….

‘Schaar-Bewaar’ met schaar

Detail van Scissor Keep

Achterkant

