Op zoek naar een klein kerstproject, kwam ik terecht bij de Nativity Advent Calendar van Helen Dickson, de ontwerpster achter Bustle & Sew. Dit is een adventskalender, gemaakt van vilt en stof, geappliceerd met de naaimachine en voorzien van 24 getalletjes die met klittenband worden bevestigd. Of je die er nu gedurende de Advent op moet plakken of juist af moet halen is me niet helemaal duidelijk, maar enfin. Ik vond het direct een enig project en wil het gaan maken met wat ik in huis heb aan lapjes en restjes. Los van wit vilt voor de aureooltjes heb ik het meeste wel in huis….. dat krijg je als je al jarenlang handwerkt, je kast puilt uit van lapjes, draadjes, knoopjes en allerhande andere frutsels.

Hoewel het een adventskalender is, maak ik er een wandversiering of schilderijtje van, voor het aftellen naar Kerst heb ik straks een Adventskrans.

Foto’s van Bustle and Sew zijn hier  op Flickr te vinden.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen.

Oja, het (gratis) patroon is hier te vinden!

