Poncho’s zijn de grote mode op dit moment. Net als in de jaren ’70 overigens. Het leek me leuk om een zelfgebreide poncho te maken, van lekker zachte Merino wol. Op de site van Jessica Tromp (waar ontzettend veel brei- en haakpatronen verzameld zijn) vond ik het patroon voor een “jaren 70 Aran poncho”. Ik kwam alleen niet helemaal uit de breibeschrijving. Daarom ben ik teruggegaan naar de bron, om precies te zijn de site Canadian Living. com, waar het patroon oorspronkelijk vandaan kwam.

Door het (Engelse) patroon goed door te lezen, kwam ik erachter wat ik niet snapte in de vertaling van Jessica. En heb ik dus mijn ‘eigen’ versie kunnen schrijven van het patroon.

Ik ben net begonnen aan de poncho, en het is een behoorlijk karwei, dus het kan wel even duren voor er foto’s zijn. Zolang moeten jullie het even doen met dit plaatje, van Canadian Living.

Mijn versie van het patroon is hier te vinden.

