Afgelopen woensdag pakketje vier opgehaald op de bee in Naaldwijk. Helaas voor mij de laatste bee van de BBB, want in 2012 verschuiven de resterende bee’s naar donderdag, en dan werk ik. Maar dat mag de pret niet drukken, ik ga gewoon op woensdag naar Linda voor de keukentafel-bee, dat is reuze gezellig.

Voorlopig appliceer en patchwork ik de blokken, in het nieuwe jaar ga ik eerst een cursus handquilten doen, ook wel doorpitten genoemd. Als ik dat onder de knie heb, ga ik de tops één voor één met de hand quilten en daarna aan elkaar zetten (Quilt as you go). Ik kan er dus wel van uitgaan dat het september of oktober (2012) zal zijn, voor ik deze quilt op kan hangen. Maar dat geeft niet, dit kleed is een fikse investering (zowel qua tijd, als in $€$€$€), dan is het ook belangrijk om hem mooi af te werken.

Hier de vorderingen van blok 4;

Figuren voorbereiden: patroon tekenen op freezer paper,
freezer paper op de achterkant van de stof strijken,
stof knippen met rondom een halve cm extra,
evt. puntjes plakken en ronde vormen rijgen,
randjes insmeren met stijfsel en strijken.
Een hele klus, maar hoe strakker de figuurtjes zijn,
des netter komen ze op de top te zitten.

Ik gebruik Crack Free Strijkspray.
Bij ons in het dorp alleen te koop bij de C1000.
AH en Digros hebben dit niet in de schappen staan.

Zo komt blok 4 er uit te zien

Hier een impressie van het appliceren an sich….. Produced by Ronald.

