Na maanden van voorbereiding was vandaag dan het moment supreme: onze zorgorganisatie maakte haar nieuwe naam bekend. Vanaf nu gaan de drie gefuseerde partners onder één naam door het leven; Marente. De Mare was een oude veenrivier die door een groot deel van het werkgebied liep, tegenwoordig is dat de Haarlemmertrekvaart/Leidsevaart. Verwijzing naar de Mare symboliseert onze verbondenheid.

Mijn manager was de ‘trekker’ van het naamgevingstraject, met een enthousiast team van mensen heeft zij in beperkte tijd een titanenklus geklaard. Het leek me een leuk idee om een blijvende herinnering aan dit project voor haar te maken, een ‘hoogstpersoonlijk’ cadeau. Dat is namelijk het motto van onze organisatie; hoogstpersoonlijke zorg.

En zo kwam ik op het idee om een borduurwerk te maken waarin de aspecten van ons werkgebied terugkomen, de Rijn- Duin- en Bollenstreek. Van verschillende bestaande patronen heb ik delen overgenomen, een stukje is zelfgetekend, kleuren zijn aangepast en van dat alles heb ik in Excel één patroon gemaakt.

Na weken van geheime voorbereiding kon ik het dan vandaag aan haar overhandigen. Ze was er erg blij mee, en was ook zeer verrast.

Tussen het bollenveld en de zee loopt de blauwe lijn die de Mare symboliseert

Werk in uitvoering

 

