Met zoveel hobby’s blijft er weleens eentje onderbelicht. Zo maak ik (af en toe) ook kaarten. Dit weekend heb ik me daar weer eens vol op gestort, hier een aantal resultaten:

Knipvel van Yvonne Creations – Holland Huisjes & Molens (HJ8301). De rand is geborduurd met Mettler Poly sheen multi (blauw). De molen is geplakt op een oplegkaart uit de serie ‘Ik hou van Holland’ van Doodey (ZV 80664). De blauwe strass plaksteentjes zijn van Make Me.

Dit is een dubbele piramide, het formaat van het plaatje verloopt zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten ….. (klinkt ingewikkeld? Zie de foto, dan snap je wat ik bedoel). Ik heb er 3 bloemen onder geborduurd met  Mettler Poly sheen multi  rood en geel. De bloemen zijn afkomstig van het Suzy 010 stencil van Marianne design

De rode molen uit het knipvel van Yvonne Creations – Holland Huisjes & Molens HJ8301. Ik heb de Doodey ZV80661 oplegkaarten met Polka Dot patronen gebruikt. De rode en blauwe stippen zijn de bijgeleverde ‘polka dots’.

Pyramid uitdrukvel Ot en Sien (136). Ik dacht het mezelf makkelijker te maken door een uitdrukvel te gebruiken. De vormen zijn gestanst, dus je kunt “kaarten maken zonder schaar”…. jaja. Ik heb alle figuren voorzichtig uitgesneden, omdat het uitdrukken geen mooi resultaat gaf. Er bleven witte puntjes gescheurd papier aan de randen zitten, daar waar de vormpjes vastzitten aan het vel. Volgende keer knip ik wel weer. Het gebruikte oplegkaartje is van Doodey  (‘Ik hou van Holland’ – ZV 80664).

Dit is een ‘gewone’ piramide-kaart. Het zijn eenvoudige vormen om uit te knippen. Ik heb de tulpenpiramide op een oplegkaart geplakt. In de hoekjes heb ik met blauw garen (Mettler)  figuurtjes geborduurd. De oplegkaart is ook uit de serie  ‘Ik hou van Holland’ van Doodey (ZV 80664).

