Het is alweer veel te lang stil geweest op het hobbyblog, maar eindelijk heb ik weer wat te melden. Om te beginnen een opruimactie; mijn voorraad knutselspullen groeit gestaag, maar de kastruimte groeide niet mee. Zoonlief had echter een kast “over”, die heb ik dus maar ingepikt. Zo kon ik de stapel zwerfspul kwijt.

De ‘schoolboekenkast’ heeft een nieuwe bestemming

Behalve opruimen van fröbelaria, ben ik ook nog aan het fröbelwerk zelf toegekomen. Dit kussen heb ik voor nichtje Danique gehaakt. Ze heeft het vandaag gekregen, dus nu kan het online. Ze heeft pas een prachtig nieuw bed en verschillende accesoires in de kleur roze. En nu dus ook nog een roze kussen.

Kussen van Granny Squares met bloemetjes

Ik heb tot nu toe slechts 2 vormen leren haken, namelijk granny squares en bloemetjes. En die zijn dus allebei in dit kussen gebruikt…..

En dan een stichery waar ik mee bezig ben; het is een ‘kitchen prayer’. Erg Amerikaans, dat wel, maar ook erg waar. Kern van de tekst is, dat je niet moet klagen over de vuile vaat, aangezien vuile vaat betekent dat je in ieder geval te eten hebt, wat niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Dus ondanks het ietwat sentimentele karakter heb ik besloten deze kitchen prayer toch te maken. Hij heeft nu de status van ‘WIP’ (work in progress)

Normaal gesproken zou ik de stof nog wat strijken voor de foto, maar als ik dat in dit stadium doe, staat de blauwe marker er permanent ingebrand….

