Vandaag kreeg ik een mailtje van Save The Children: “Is het mutsje al klaar?” Dat vond ik wel wat snel, aangezien het net een week geleden was dat ik het patroon had opgevraagd. Het mailtje bleek te gaan over hun ‘Mutsjesbrij‘, een site waarop je de foto van mutsje(s) kunt uploaden.

Maar, eerlijk is eerlijk, op zich kan ik in een week natuurlijk wel een (paar) mutsje(s) breien….  De daklozenmutsen zijn dan ook klaar, 2 stuks, die gaan vrijdag naar Katwijk (foto volgt later). En inmiddels ben ik ook gestart met de eerste babymuts, maar ik heb helaas nog niets om te laten zien…. of toch?

Ik herinnerde me dat ik nog één mutsje had liggen van de vorige brei-actie, die was niet meegegaan op de post. En ach, of het mutsje naar een baby in India gaat, of een baby in Centraal-Azië, er wordt hoe dan ook een kindje blij van. Dus bij deze: mijn eerste mutsje voor de actie van Save The Children voor Centraal-Azië:

