Ik loop enorm achter met mijn berichtgeving, er gebeurt veel meer dan hier op het blog te zien is. **Mental note to oneself: goed voornemen voor het nieuwe jaar; mijn blog vaker updaten.** Bij deze een korte update, deze stitchery is de dag voor Kerst afgekomen. Het begon allemaal met een kleurplaat van een zgn. ‘nativity scene’. Die heb ik overgetrokken op katoen en dat ben ik gaan stitchen met DMC. Ik begon met kleur 498, maar het werk heeft een poos stilgelegen, en om de een of andere reden ben ik verdergegaan met kleur 815, rarara politiepet….** wat heb je nou geleerd, spelende vrouw? Voortaan even opschrijven welke kleur garen je gebruikt.**
Toen het geborduurde deel klaar was heb ik er randen van quiltstof omheen gemaakt. De hulsttakjes zijn doorgequilt en op de rood-witte bloemetjes zitten kleine kraaltjes. De binding was even spannend (het was de eerste keer), maar door goede uitleg van vriendin Linda, die al vaker met dit bijltje heeft gehakt, is het redelijk gelukt. Lusjes eraan genaaid, helaas eerst aan de onderkant, waardoor het geheel ondersteboven kwam te hangen, maar nadat dat hersteld was; kon de glas-in-lood Nativity stichery eindelijk aan de muur.

Glas in lood stitchery

