Afgelopen donderdag nam collega Lily afscheid. Ze gaat met de VUT en kan zich gaan wijden aan haar hobby’s, waaronder fietsen en…. handwerken. Het was bij Lily altijd  gezellig, ze is een fijne collega, dus wilde ik haar afscheid niet zomaar voorbij laten gaan. Ik heb een speldenkussentje voor haar geborduurd, dat tevens als ‘scissor keep’ kan dienen (scissor keep is Engels voor: “waar heb ik mijn schaar nou ook alweer gelaten, o gelukkig,  hij zit aan dat touwtje”) .

Het patroon komt uit de webwinkel van  Created by Mascha, een webshop om in de gaten te houden! Het was een compleet pakketje met  borduurstof, 8 verschillende Jinny Beyer stofjes, 1 Matroesjka kraal, 5 houten kralen, 3 verschillende kleuren satijnlint en borduurzijde. Exclusief vulling en schaartje.

speldenkussen LilySpeldenkussentje is nog niet gevuld op deze foto

Ondertussen ging het breien van mutsjes voor Save the Children ook door. De actie loopt eind februari af en ik ben bijna door mijn wol heen, dus ik dacht: een dezer dagen inpakken en opsturen. Wat blijkt? De actie is verlengd tot 31 maart!! De verleiding is groot om weer nieuwe wol te gaan halen…. De doos is toch nog niet vol.

Vooralsnog heb ik 30 mutsjes af. Er moeten er nog drie in elkaar gezet worden.

IMG_0040Aan de jongetjes is gedacht

IMG_0044En aan de meisjes ook!

IMG_0051Mmmm….. er passen nog wel wat mutsjes bij in de doos.
Misschien nog maar even wachten met opsturen,
wie weet…..

