De afgelopen tijd was ik bezig aan “een geheim project”, te weten een cadeautje voor vriendin Linda. Het was een project met haken en ogen, maar uiteindelijk is het voor elkaar. Ik had een setje gekocht bestaande uit een pannenlap en een ovenwant met een rand aïda om zelf iets te borduren. Al snel kwam ik erachter, dat het borduren van die rand erg lastig was, als hij aan de zijkanten vastzat. Dus om te beginnen heb ik één naad van de ovenwant voorzichtig losgetornd, om op die manier wat meer speelruimte te hebben. De rand van de pannenlap heb ik in zijn geheel losgemaakt. Ik heb verschillende keukenmotiefjes geborduurd uit  het boek ‘Abécédaires au point de croix’ van Véronique Enginger. Ziehier het resultaat:

IMG_0056

Wie geeft er nou een rechterwant aan een linkshandige?
Voortaan beter nadenken…..

pannelap detail

Detail van de pannenlap

 

pannelap

Gelukkig bestaan er geen rechts- of linkshandige pannenlappen

