Dingdong, de deurbel. De postbode staat op de stoep, met een pakje. Nou ja, een pakje… Zeg maar een behoorlijke doos.

Een doosAls een kind zo blij, sleep ik mijn aanwinst naar binnen. Het uitpakken kan beginnen…..

De doos gaat open

De doos komt uit Almere….

Instructie

Van de firma Meeuw… Al enig idee wat het is?

Gemonteerd

En nu?

Van-opzij

Het is een quiltstandaard! Een stevige quiltring, van mooi hout en met moeren van goede kwaliteit. Wat een vakwerk!
De ring is 360 graden draaibaar en je kunt hem op veel manieren instellen. Er zit een houten sleutel bij (zie foto 3) waarmee je de zwarte stermoeren kunt vastdraaien.

webquilt

Hiermee heb je beide handen vrij bij het handquilten, omdat je de ring niet hoeft vast te houden of te ondersteunen. En omdat de ring draaibaar is, hoef je je werk er niet steeds uit te halen. Je kunt zowel op een hoge als een lage stoel gaan zitten, want hij is volledig instelbaar. Het schijnt je schouders te ontlasten en beter te zijn voor je rug. Dit moet ik zelf nog allemaal aan den lijve ondervinden hoor, hij is net binnen. Maar ik ben er zó blij mee, dat ik het alvast wil delen.

