Eén van de eerste quiltprojecten die ik maakte, was de zgn. KippenKwilt (de naam die ik er zelf aan gaf). Een pakketje dat veel te lang bij mijn moeder in de kast had gelegen en bij een verhuizing boven water kwam. Ik heb er voor mijn moeder een kussen van gemaakt, dat wilde ze graag.

KippenKwiltHet patroon is van Rachel T. Pellman en het pakket was
inclusief de countrystof.

Bij het opruimen van mijn patronen kwam ik The Chicken Hearted Wallhanging Quilt (officiële naam) weer tegen en het lijkt me leuk om deze quilt nog eens te maken, dit keer voor mezelf. Ik ging op pad naar Marco’s Modestoffen, nog twijfelend: zou ik voor sfeervolle countrystofjes kiezen, of frisse Hollandse stofjes, iets met ruitjes, iets met stippen? Uiteindelijk kwam ik uiteindelijk hiermee thuis:

stoffen-Kippenkwilt

 

Heel andere kleuren, heel andere motieven. Ik ben benieuwd hoe dit project zich gaat ontwikkelen. Wordt vervolgd….

