Vandaag heb ik kussen ‘Pluk de Dag’  afgekregen.

kussen-stroken-webDe stroken zijn gesneden en rondom het borduurwerk gelegd

Vlak voordat ik de stroken ging vastnaaien, ontdekte ik dat het borduurwerk nog niet ‘af’ was. Op het patroon ontbraken de hoekjes. Ik zag het omdat ze wel op de foto stonden die bij het pakketje zat . Dus voor ik aan de stroken begon, heb ik eerst het borduurwerk afgemaakt.

kussen-leeg-webKussenhoes (leeg)

De achterkant van de hoes is van de oranje gebloemde stof en bestaat uit twee delen, die sluiten met knopen en knoopsgaten. Een binnenkussentje van 40×40 cm maakt het geheel af.

kussen-web

Helemaal klaar!

Dit kussen ga ik nog een keer maken, maar dan in het blauw, met de tekst ‘Carpe Diem’. Carpe diem is ‘pluk de dag’ in het Latijn.

patroon carpe diem

