haakwerk
Begin vierkant haakwerk

Meestal heb ik diverse WIPjes liggen. Naast borduurwerk en quiltwerk heb ik een haakproject op de naald staan, om ‘tussen de bedrijven door’ aan te werken. Dit is een fijn werkje om ’s avonds op de bank te doen. Het is een ‘granny square’, één van de weinige figuren die ik kan haken. Ik heb al eerder kussens gemaakt van kleine granny squares, nu maak ik één grote square en uiteindelijk moet dat een deken worden. Het is de bedoeling om te stoppen met ‘vierkant haken’ als de lap de juiste breedte heeft, en dan alleen verder te gaan met de boven- en onderrand. Op die manier ontstaat dan vanzelf een deken. Of misschien kies ik voor optie twee, dan stop ik als het vierkant de juiste breedte heeft, en maak ik er een tweede vierkant bij en zet de twee aan elkaar. Wat het wordt, we zullen het zien.

deken-web
De lap is nu 77 x 77 cm

Als je instructies wilt over het haken van Granny Squares, dan staat hier een mooi voorbeeld, op de blog van Maaike, getiteld: Van de Hak op de Tak

Wat je nog meer met granny squares kunt doen? Zie hier wat ik vond op Granny Squares blogspot:

cossy
Gewaagd
wellies
Waterdichte wellies?

ring

En wat te denken van dit interieur (via Meanderings in thread)

granny_square_1

