Prachtig woord voor galgje of Scrabble; inhuldigingsmerklap. Ter ere van de inhuldiging van Koning Willem Alexander welteverstaan.

Ik vond het patroon iets meer dan een week geleden op het blog van Berthi. Inmiddels staan er al diverse varianten op haar blog, onder het kopje Projecten (waaronder eentje van een andere Maike, niet te verwarren met deze Maike)

Ik ben er 2 dagen voor de kroning aan begonnen en vandaag kwam hij af. Nu nog een mooie lijst zoeken.

inhuldigingsmerklap

 

Nog even de gebruikte materialen:

De Aïda is een stukje dat ik nog had liggen.

De gebruikte kleuren zijn DMC:
Groen 936
Oranje 3853
Blauw 930
Rood 815. (die punt hoort erachter, dit zijn strengen die ik uit het buitenland heb, en de kleur van 815 mét punt erachter wijkt net iets af van 815 zonder punt)
Geel 3822

Ik heb deze kleuren gekozen omdat ze wat gedekt zijn, niet te fel, om een wat antieke look te geven, dat vond ik passen bij het patroon.

 

