Vanwege bezuinigingen moeten we dezer dagen op kantoor helaas soms afscheid nemen van collega’s, van wie het contract niet meer verlengd wordt. Onlangs ook van Annika, één van de collega’s bij mij op de kamer. Om een persoonlijk tintje aan het afscheid te geven, heb ik het volgende schilderijtje voor haar geborduurd.

"Heb je de pc al uit- en weer aangezet?"
“Heb je de pc al uit- en weer aangezet?”

De rand komt van één van de Subversive Crossstitches van Julie Jackson. De tekst las ik ergens op internet, en ik heb hem gekozen omdat hij zo toepasselijk is; als je de helpdesk belt voor een computerprobleem, is de eerste vraag standaard: heb je de pc al uit- en weer aan gezet?

Omdat mijn collega hoe dan ook weer met pc’s te maken zal krijgen, thuis of op een nieuwe werkplek, leek me dit een ‘goede raad’ die altijd van pas komt. (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn, het schijnt niet altijd aanbevelenswaardig te zijn om de pc uit en weer aan te zetten, check dat even met je eigen ICT-helpdesk, zou ik zeggen).
Het houten lijstje komt van Xenos.

Dit schilderijtje sluit aan bij een eerder exemplaar dat ik geborduurd heb, voor onze kamer op kantoor.

Het is grappig, omdat het waar is....
Het is grappig, omdat het waar is….

Dit bloemenrandje komt ook uit de koker van Julie Jackson, en de tekst is van Loesje, je weet wel, die van de leuke actuele posters. Het (plastic) lijstje komt ook van Xenos.

Ik hoop dat ik de komende tijd niet teveel afscheidscadeautjes hoef te maken…..

 

