Weer een collega die afscheid neemt. Tegen haar wil ik ‘dankjewel’ zeggen, omdat ze zo’n fijne collega is/was. En aangezien zij ‘anglofiele trekjes’ vertoont (oftewel; zij heeft een voorliefde voor alles wat met Engeland te maken heeft) was ik heel blij dat ik nog een patroon had, dat daarop aansloot. Het komt uit een speciale uitgave van de Cross Stitcher  uit de zomer van 2012; ‘Cross Stitcher Handmade Cards – Create simply stylish cards and tags for every occasion‘.

Create simply stylish cards and tags for every occasion
Meer dan 200 leuke patronen voor alle gelegenheden

Het is een borduurwerkje van een muffin met de Engelse vlag erin verwerkt. De voorgeschreven kleuren DMC voor de Union Jack had ik niet in huis, ik heb dus zelf een blauw en een rood garen gekozen uit de vele kleuren die ik wel tot mijn beschikking had. In het patroon waren de ‘sprinkles’ in de topping van de cupcake geborduurd met verschillende pasteltinten, ik heb ervoor gekozen om glazen kraaltjes op de topping te naaien. Uiteindelijk resultaat:

Ta very much, oftewel "heel erg bedankt"
Ta very much, oftewel “heel erg bedankt”

Benodigdheden:
Stramien (ongeveer 15 x 20 cm)
DMC: wit, blauw 798, rood 666 en zwart 310
Glazen kraaltjes
(houten) Fotolijstje Xenos, binnenmaat 9×12

Opmerking: door de opgeborduurde kraaltjes kun je het glas niet meer in het lijstje doen!!

