Niet in al mijn tassen zit zo’n mooi vakje voor je mobiel. En soms zit het er wel, maar is het te klein voor mijn mobiel.

Daarom even een tussendoortje; ik had nog wat restjes viltwol liggen, niet genoeg voor een groot project, maar wel voor een klein hoesje. Nu is de truc met viltwol, dat je eerst je voorwerp breit en het daarna in de wasmachine vervilt, waarbij het voorwerp 30 tot 40% krimpt. Daar komt dus wat rekenwerk bij kijken. Dat leek me niet zo moeilijk: als je mobiel 15 cm hoog is, tel je daar 30 tot 40 % bij op. Toch? Of…. moet je ervan uitgaan dat je 30 tot 40% van het totale formaat wat je gebreid hebt moet aftrekken? Dat vergt weer een andere rekensom….

Enfin, uiteindelijk, na lang rekenen en logisch nadenken, was ik eruit;  gewoon een beetje gokken. (niet helemaal een wilde gok, maar toch). Ik ben aan de slag gegaan. Formaat van het hoesje voor het wassen:

Voor het wassen
Voor het wassen

En nu nogmaals , maar dan na 2 (!) rondjes wasmachine op 40 graden (want na ronde 1 bleek het nog niet voldoende gekrompen te zijn):

Na het wassen
Na het wassen

Nu nog een sluiting aan de bovenkant, zodat de mobiel er niet uit kan vallen, en dan kan hij veilig in de tas tussen alle andere spulletjes. In zijn eigen warme jasje.

Nieuwsgierig naar de inhoud van een gemiddelde damestas? Google maar eens op “Inside my purse”…. dan kom je dit soort foto’s tegen:

De inhoud van de tas van zomaar een vrouw....
De inhoud van de tas van zomaar een vrouw….
Of deze
Of deze
