Al enige tijd is er geen nieuws verschenen op het Hobbyblog. Dat komt omdat ik met teveel dingen tegelijk bezig ben, waardoor er niets af komt… In het handwerkjargon worden dat ook wel ‘Ufo’s’ genoemd, oftewel ‘unfinished objects’……

Om toch weer eens iets van me te laten horen, hierbij wat zaken waar ik mee bezig ben, hoewel een en ander (nog lang niet) af is.

Detail van tasje van Jeanny
Detail van tasje van Jeanny

Het patroon van dit tasje vond ik op Jeanny’s Merklapperie. Een tijdje nadat ik was begonnen, kwam ik erachter dat ik twee verschillende kleuren rood had gebruikt……. Niet mooi. Ik heb ‘de verkeerde rood’ geprobeerd uit te halen, maar het garen had al afgegeven op het stramien, dat werd er niet mooier op. Dan maar overnieuw beginnen. Alleen had ik niet meer voldoende stof, maar ook geen zin/tijd om te wachten tot ik weer stramien bij kon kopen, dus nu wordt het een portemonneetje, in plaats van het geplande tasje…

"Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar"
“Elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar”

Naast het borduren van portemonneetjes heb ik me ook beziggehouden met boekenleggers. Er worden tenslotte nog steeds echte boeken gelezen, lang niet iedereen is volledig over op een e-reader.

De roze boekenlegger is helemaal af
De roze boekenlegger is helemaal af
Voor de blauwe is nog een finishing touch nodig
Voor de blauwe is nog een finishing touch nodig

Verder is er ook nog wat breiwerk verricht de laatste tijd, ik ben bezig met een vest voor mezelf.

Achterpand blauw vest
Achterpand blauw vest

Het enige project dat ik wél afgemaakt heb de laatste tijd, kan helaas nog niet op het blog. Dat is iets wat nog cadeau gegeven moet worden, dus dat blijft nog even een verrassing.

