Ja, je leest het goed, een uiltje haken, in plaats van een uiltje knappen…..

Onlangs heb ik bij Creashop Scrap en Zo deelgenomen aan de workshop sleutelhanger haken. Er was keuze uit diverse patronen; een giraffe, een beertje, Nijntje, een schildpad en zoals gezegd een uiltje. Het gebruikte haakgaren is SMC Catania. Ik heb gekozen voor ‘Hollandsche kleuren’, niet zozeer vanwege onze (zeer succesvolle) sporters op de Olympische Spelen, maar omdat ik een ‘typisch Hollands souvenir’ wilde maken.

Workshop sleutelhanger haken
Workshop sleutelhanger haken

Volgens het patroon waren lijf en kop even groot, maar dan vond ik de verhoudingen niet helemaal kloppen, daarom heb ik een tweede lijf gemaakt, dat net een slag groter was dan het hoofd. Resultaat:

Tadaah.... een oranje uil!
Tadaah…. een oranje uil!

 

