De ratten zijn er nog niet, maar de kooi wordt al steeds voller. Elke keer komen er nieuwe hangmatten en huisjes bij. Bij afwezigheid van de toekomstige bewoners bewaakt Quuqel de Oranje-uil  het fort, maar ja, het was wat eenzaam, zo helemaal alleen in die grote rattenkooi….

Quuqel bewaakt het fort... eh, de piramide
Quuqel bewaakt het fort… eh, de piramide

Daarom heb ik met wat kunst- en vliegwerk een ratje gehaakt, dat ik Quasimodo genoemd heb.

Quasimodo bovenop de 'kruisbuis', een kruip-door-sluip-door van fleece
Quasimodo bovenop de ‘kruisbuis’, een kruip-door-sluip-door van fleece

Toen hij klaar was kwamen de foto’s op internet en al snel kwam de vraag: heb je er een patroon van? Ehmmm… nou ja, ik heb maar wat gedaan eigenlijk. Van verschillende patroontjes heb ik de diverse onderdelen bij elkaar geschraapt en het resultaat was Quasimodo. Maar goed, ik weet nog wel ongeveer wat ik gedaan heb, daarom heb ik het (zo goed en zo kwaad als het gaat) uitgeschreven. Resultaat is hier te vinden.

Zo krijg je een idee van de maat
Zo krijg je een idee van de maat

Zoals deze rat gemaakt is, is hij beslist niet geschikt om je ratten mee te laten spelen!! Er zit namelijk pluizige teddyberenvulling in, daar moet je ratten niet mee laten klooien, daar kunnen hun voetjes in verstrikt raken. En er zitten glazen oogjes op, need I say more…..

Als je hem ratproof wilt maken (althans, zodat ze zichzelf geen pijn kunnen doen als ze ermee gaan ‘spelen’) kun je hem beter vullen met stukjes vilt en er ogen op borduren met katoen/wol.

Nog even een close up
Nog even een close up
