De tijd vliegt. Het is alweer weken geleden dat ik mijn laatste bericht plaatste. Je zou denken, er wordt zeker niet meer gehandwerkt, maar niets is minder waar. Er werd wel gehandwerkt, alleen werd er niet geblogd. Daarom even een update.

Onlangs heb ik bij de stoffenwinkel in het dorp wat ‘restjes’ babyrib(stof) gekocht. Vrolijk kleurtjes en precies genoeg om er hoekhuisjes van te maken. Een roze-paarse variant en een blauwe:

Roze hoekhuis
Roze hoekhuis
Achterkant roze hoekhuis
Achterkant roze hoekhuis
Blauw hoekhuisje
Blauw hoekhuisje
Achterkant blauw hoekhuisje
Achterkant blauw hoekhuisje

In Katwijk bevindt zich Het Hollands Stoffenhuis. Een poosje terug ben ik er voor het eerst geweest en ik kwam thuis met mooie (en voordelige) fleece. Daarvan heb ik een hoekhuisje, radiatorhangmat en een dubbeldekkerhangmat gemaakt:

Nieuwe hangmat
Nieuwe hangmat, model dubbeldekker
Nieuwe radiatorhangmat
Nieuwe radiatorhangmat
Nieuw hoekhuisje
Nieuw hoekhuisje

En ik heb in april een haakworkshop gevolgd bij Echt Studio in Alphen aan den Rijn. Het was vooral om wat puntjes op de i te zetten bij het amigurumi haken. Ik heb deze matroesjka gehaakt, uit het boek Amigurumi & More van Tessa van Riet-Ernst. Het hoofd kan eraf en kan dienen als speldenkussen (bijvoorbeeld) en het lijf is hol van binnen, waardoor je er iets in kunt bewaren. Ik heb wat vulling in de buik gedaan, met in het midden een toiletrolletje, om haar mooi rechtop te laten staan.

Gehaakte matroesjka
Gehaakte matroesjka

En dan liggen er nog de nodige projecten die nog niet gefotografeerd zijn. Daarover later meer.

