Eindelijk is het zover; de KippenKwilt is af! Bedoeld als een project voor Pasen, zou je kunnen stellen dat het niet op tijd af is. Maar aangezien de Paastijd duurt tot Pinksteren, kun je ook zeggen; prachtig op tijd dus! En, zoals mijn Oudstezoon al terecht opmerkte; volgend jaar is het weer Pasen, dus dan kun je hem weer ophangen.

Patroon kwam van mijn moeder, die The Chicken Hearted Wallhanging Quilt (officiële naam van het patroon) al jaren in de kast had liggen. Ik heb voor haar een kussen gemaakt van het pakket. Dit was mijn eerste echte (nou ja, ‘echt’) quiltproject. Doorgestikt op de machine, dus niet met de hand gequilt (ik zeg het er maar bij).

De stoffen zijn gekocht bij Marco’s Modestoffen in Wassenaar, de winkel die al twee keer achter elkaar is verkozen tot Creatieve Winkel van het Jaar.

Resultaat:

KippenKwilt nummer 2
KippenKwilt nummer 2

Jammer genoeg niet goed zichtbaar op de foto; rond de eieren en de harten zijn kraaltjes geborduurd.

Detail: kip 1 (of is dit een haan?)
Detail: kip 1 (of is dit een haan?)
Detail: kip 2
Detail: kip 2
Detail: de kuikens
Detail: de kuikens
