Het haakvirus is zeer besmettelijk. Sinds ik heb leren haken komen er allerlei leuke projecten langs. Onlangs heb ik het boekje ‘Haak je Eigen Kerststal’ van Christel Krukkert gekocht. Zij heeft een aantal leuke boekjes geschreven, zo heb ik eerder Frau Antje het kaasmeisje gemaakt uit ‘Ik hou van Haken en Holland’.

Enfin, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met je kerstprojecten, als je (ruim) op tijd begint zit je tenminste niet tegen een deadline aan te hikken en blijft het leuk om te doen. De eerste figuur die ik gehaakt heb, is Jozef, de timmerman uit Nazareth. In het boekje staan kerstfiguren in 2 maten, ik haak de grotere figuren, die ongeveer 13 centimeter hoog worden. De kleine figuren worden 10 centimeter hoog.

Jozef is gehaakt met Phildar Phil Coton 3, zijn mantel in Chanvre (kleur 022), zijn gezicht en handen in Poudre (kleur 062) en zijn hoofddoek in Mercure (kleur 065). Voor zijn baard en staf heb ik een restje bruin gebuikt.

Van tijd tot tijd zal ik nieuwe figuren toevoegen en ik hoop dat ik tegen kerst kan spreken van een goedgevulde kerststal.

De timmerman uit Nazareth
De timmerman uit Nazareth
