Tropische temperaturen, dus het is belangrijk dat er genoeg verkoeling is voor mens én dier. Voor de ratten hebben we een zogenaamde icepod gekocht, een schijf die je kunt invriezen en daarna in of op de kooi kunt leggen. Als je hem op de kooi legt, zet je er iets overheen, zodat de kou naar beneden gedirigeerd wordt. Een soort mobiele airco (werkt ook goed met halfvolle spa-flesjes uit de vriezer)

Twee ingevroren spa-flesjes, een sla bak en voilá een mobiele airco voor de ratten
Twee ingevroren spa-flesjes op de bovenkant van de kooi, daar een mengkom overheen en voilá; een mobiele airco voor de ratten

Maar je kunt zo’n icepod ook in de kooi leggen, dan kunnen ze zelf kiezen of ze op of in de buurt willen liggen. Omdat we natuurlijk niet willen dat hun bipsjes erop vastvriezen, heb ik twee hoesjes gemaakt.

2 hoesjes: die met stippen heeft  een blauwe onderkant en die met zigzagstrepen een rode onderkant
2 hoesjes: die met zigzagstrepen heeft een rode onderkant
2 hoesjes: die met stippen heeft  een blauwe onderkant en die met zigzagstrepen een rode onderkant
2 hoesjes: die met stippen heeft een blauwe onderkant

Verder had ik vorige week al twee hangmatten en een hoekhuisje gemaakt. Ik had niet gelijk foto’s gemaakt, suf natuurlijk, want inmiddels hebben de heren al huisgehouden in het hoekhuisje…. 3 ingangen was niet genoeg, ze hebben er zelf een vierde bij gemaakt. Ik kan in ieder geval melden dat het gemaakt is van leuke stofjes, met afbeeldingen van baseball.

De hangmatten zijn gelukkig nog onbeschadigd:

De oranje hangmat heeft twee verschillende zijden
De oranje hangmat heeft twee verschillende zijden; een middenstuk van bloemen met een oranje rand, en een oranje midden met een bloemenrand
De onderkant bestaat uit vier vierkanten, de bovenkant van paarse fleece
De onderkant bestaat uit vier vierkanten, de bovenkant van paarse fleece

Kortom, ik heb nog steeds veel plezier van de naaimachine die ik eind jaren ’80 bij elkaar gespaard heb.

