Een aantal jaar geleden heb ik bij een wolwinkeltje (dat inmiddels niet meer bestaat) wol gekocht voor een mannentrui met kabels. Het patroon kreeg je erbij, één A4’tje met kort en bondig de uitleg.

Hoe het me gelukt is met dat A4’tje deze prachtige kabeltrui te breien voor Manlief, is me nog steeds een raadsel, maar goed, dat het gelukt is blijkt wel uit het resultaat:

Romp van de trui
Romp van de trui
Overzicht met mouwen
Overzicht met mouwen

Op deze trui krijg ik enthousiaste reacties en soms de vraag om het patroon. Daarom zet ik dat nu maar eens op het blog. <—- Klik op deze link.
Let wel, het is een patroon voor wat gevorderde ‘breisterren’ en je zult het moeten doen met de documenten, want uitleg geven over hoe & wat… ik zou het met liefde doen, maar het is te lang geleden dat ik dit zelf gemaakt heb.

Omdat het breipatroon (zoals alle breipatronen) een vrij summier tekstje met veel afkortingen was, heb ik het voor mezelf uitgetypt, voordat ik met breien begon.  De uitleg van de kabels was echter moeilijk in een overzicht te vatten (het kan wel, maar het is erg veel werk om dat te maken), dus het patroon van de kabels heb ik gescand.

In het patroon van de kabels heb ik aantekeningen gemaakt en wat aanpassingen (op plekken waarvan ik dacht dat er een fout stond) en dit is het resultaat van die aangepaste versie.

Detail van de kabel
Detail van de kabel

Mocht je eraan beginnen, veel succes en wie weet zie ik eens een foto van het resultaat.

