In 2014 begon het populaire Randje per Week. Simone de Jong van Atelier Soed Idee en Annelies van den Bergh plaatsten elke week borduurpatronen van randjes op hun blog en duizenden (misschien wel tienduizenden?) hobbyisten borduurden elke week mee.

Zelf stapte ik erg laat in. Het jaar was al aardig gevorderd voordat ik besloot om mee te doen. Eerst heb ik de reeds gepubliceerde randjes in Excel in een patroon getekend. De vele leuke voorbeelden en ideeën van andere borduursters op internet zorgden voor inspiratie en ik besloot om tussen de randjes kleine afbeeldingen te plaatsen. Dus op zoek naar leuke kleine patroontjes en die een plekje geven.

Enfin, ik heb een heel patroon gemaakt, alle randjes (meer dan 100) staan erop, plus een aantal plaatjes. Een heel werk, zou je denken. Inderdaad. Zoveel werk, dat ik amper aan borduren toe kwam….

Sommige borduursters (m/v) hebben gekozen om een lange rol van ruim 2 meter te maken. Mijn plan is/was om een aantal losse lappen te maken met wat ik de mooiste randjes vind, en die allemaal apart in te lijsten.

Helaas heb ik vooralsnog niet eens  de eerste lap af… en Randje Per Week 2015 is al gestart. Daaraan wilde ik vanaf het begin meedoen, maar omdat ik nog wat geheime projecten (met een deadline) heb liggen, schiet RPW 2015 lekker op… niet dus.

In ieder geval heb ik bedacht om dit jaar de patronen niet over te nemen in een eigen patroon, die tijd kan  ik beter besteden aan het borduren van randjes.

Hier een paar impressies van de vorderingen:

Het begin is er
Het begin is er
Anno 2014
Anno 2014
Vorderingen tot zover
Vorderingen tot zover
