Alweer 3 jaar geleden is het, dat de naam Marente ten doop gehouden werd. Drie zorgorganisaties die al enige tijd gefuseerd waren, kregen toen een nieuwe look en nieuwe naam.

De Mare was een oude veenrivier die door een groot deel van het werkgebied liep, tegenwoordig is dat de Haarlemmertrekvaart/Leidsevaart. Verwijzing naar de Mare symboliseert de verbondenheid tussen de organisaties.

Mijn manager Ria was de ‘trekker’ van het naamgevingstraject, met een enthousiast team van mensen heeft zij in beperkte tijd een titanenklus geklaard. Ik heb toen een blijvende herinnering aan dit project voor haar gemaakt, een ‘hoogstpersoonlijk’ cadeau. Dat is namelijk het motto van de organisatie; ‘hoogstpersoonlijke zorg’.

Ik heb een borduurpatroon gemaakt waarin de aspecten van het werkgebied van Marente terugkomen, de Rijn- Duin- en Bollenstreek. Van verschillende bestaande patronen heb ik delen overgenomen, een stukje is zelfgetekend, kleuren zijn aangepast. Het logo moest ik zelf tekenen van een (toen nog) geheim voorbeeld. Van dat alles heb ik in Excel één patroon gemaakt.

Het resultaat is a One Of A Kind (OOAK):

Schilderijtje Marente
Schilderijtje Marente
Werk in uitvoering
Werk in uitvoering
