Even een update op mijn project sokkenbreien. Nadat ik mijn eerste trio af had (inderdaad, een trio, geen paar) heb ik bij Wolhalla nieuwe sokkenwol besteld. Ik ben nu begonnen met het garen Regia 4-draads Etude Color, kleur Piano. Deze wol breit bijzonder prettig, het prijsverschil met eerdere wol vertaalt zich in de kwaliteit.

Regia, Etude Color, kleur Piano
Regia, Etude Color, kleur Piano

Ik brei op 5 bamboe pennen maat 2½. Sokken breien is een leuk klusje om tussendoor even op te pakken, en als je eenmaal op gang bent (en niet hoeft te tellen) kun je een gesprek voeren of de tv/radio aan hebben op de achtergrond.

Regia Etude Color; Perfect afgestemde kleurcombinaties,
ringen en kleine, overlappende stippels in een bijpassend
kleurtje creëren een vriendelijk en fris kleureffect.
Samenstelling: 75% scheerwol/25% polyamide
Machinewasbaar op 40 graden.
Naald nummer 2 tot 3 geeft het beste resultaat.
Stekenproef: 30 steken /42 naalden geeft 10 x 10 cm.
1 bol voor sokken tot maat 46

