Ik heb al eerder gepost over de Scheepjes Spring to Summer CAL 2015, Flight of Fancy (ja ja, een hele mond vol), dus jullie weten dat ik ermee bezig was, maar ik heb het eindresultaat nog steeds niet online gezet. Dat wordt eens hoog tijd.

In totaal werden er in 8 weken met Linen Soft van Scheepjes 65 bloemen gehaakt (in mijn geval nog wat meer, aangezien er weleens iets verkeerd ging, en omdat ik sommige kleurcombinaties toch anders wilde). Deze 65 bloemen werden in 5 rijen van 13 aan elkaar gezet. Dit gebeurde door middel van het haken van 2 toeren rondom iedere bloem, in de basiskleur van de sjaal. Tijdens het haken van de tweede toer werden de bloemen met elkaar verbonden.

Tijdens onze zomervakantie in Duitsland was ik toe aan het aan elkaar zetten van de bloemen. Ik had de laptop mee om online een en ander na te kunnen kijken. De eettafel in het huisje werd mijn werktafel, waarop ik het patroon uitlegde.

Eettafel = werktafel
Eettafel = werktafel

Alle bloemen van een rij verzamelde ik, en maakte er een bosje van, of -om in de vakantiestemming te blijven- een sateetje.

CAL-sateetje
CAL-sateetje

Dan ging ik bloem voor bloem voorzien van twee extra toeren. Tijdens dat proces kwam ik er achter, dat er weleens een foutje in een bloem geslopen was, en deze bijvoorbeeld 13 ‘poortjes’ had in plaats van 12…….

Foutje, bedankt!
Foutje, bedankt!

Toen alle bloemen een geheel vormden, werd er een laatste rand om het geheel gehaakt, voorzien van zeer, zeer vele picootjes…. Maar het resultaat mag er zijn:

Cal-2015-sjaal-totaal-zonde

En nu ben ik dus de trotse drager van de Heron sjaal van Flight of Fancy. Hij is heerlijk en mooi!

Sjaal klaar
Sjaal klaar

Ik heb er al menig compliment voor gekregen. Nu ben ik de uitvoerende van deze sjaal, de ontwerpster is Annelies Baes, zij schrijft het blog Vicarno.com.  Als je van haken houdt, neem daar dan eens een kijkje.

