Mijn vriendin Linda krijgt altijd een zelfgemaakt verjaardagscadeau van me. We handwerken allebei en tijdens onze zgn. ‘Keukentafelbees’ handwerken we samen. Omdat we daar een gezamenlijke hobby in hebben, geven we elkaar bij een verjaardag een uniek (want zelfgemaakt) cadeautje.

Dit keer heb ik een map gemaakt, waarin je ideeën, patronen en schetsen voor projecten kunt verzamelen.  Uit het boek “Patchwork loves embroidery’ van Gail Pan haalde ik een stitcherie-patroon van een vogel, voor de voorkant van de map.

Patroon uit het boek van Gail Pan
Patroon uit het boek van Gail Pan

In het patroon stond oorspronkelijk ‘secrets and dreams’,  maar gezien het doel van de map werd dat ‘projects and ideas’. De stof komt van een pakket waar ik nog een en ander van over had, The Cocheco Mills Collection III, ontworpen door Judie Rothermel,  uitgegeven door Marcus Brothers.

Eindresultaat
Eindresultaat

Soms lukken projecten in een keer, soms blijf je maar puzzelen om een en ander goed te krijgen… dit was zo’n puzzelproject. Op een bepaald moment dacht ik: nu laat ik het zoals het is, al ben ik niet helemaal tevreden. Maar een week voor ik het zou gaan geven, wilde ik toch nog een kleine wijziging doorvoeren….. Enfin, eind van het liedje was natuurlijk, dat ik toen nog verder van huis raakte. En dus zonder cadeautje aan kwam.

Maar goed, de aanhouder wint, soms moet je een project even laten liggen, alvorens er weer mee verder te gaan. Dus na enige tijd heeft Linda alsnog haar verjaardagscadeau gekregen. Verlaat, maar goed; wat in het vat zit, verzuurt niet, zeggen we dan.

Puzzelen met de stofjes
Puzzelen met de stofjes
Voorkant
Voorkant
Actherkant
Actherkant

 

 

