Ontwerpster Annelies Baes (van Vicarno.com) heeft het patroon voor de omslagdoek van de Scheepjes CAL 2015 gemaakt. Omdat sommige deelnemers vonden dat ze nog niet genoeg te doen hadden tijdens het project, heeft Annelies toen een wedstrijd uitgeschreven; wie de mooiste tas maakte met het patroon dat zij had geschreven, kon een prijs winnen. (wedstrijdtermijn is ondertussen voorbij)

Ik had ook wat tijd over, dus dat liet ik me geen twee keer zeggen. Ook ik ging aan de slag met de Flight of Fancy tashoes. <– klik hier voor patroon.

Ik besloot dat het een tas van verbond zou worden, en het aloude teken van verbond is de regenboog. Dus werden het regenboogkleuren.

ROGBIVV, dat moet je onthouden als je de kleuren van de regenboog op een rijtje wilt zetten
ROGGBIV, ezelsbruggetje voor de volgorde van de kleuren van de regenboog

Nadat ik had bedacht welke kleuren er in een regenboog thuishoren (ROGGBIV: rood-oranje-geel-groen-blauw-indigo-violet) ging ik op zoek naar katoen. Ik kocht een ruime sortering Catona 25 van Scheepjeswol. Dit zijn kleinere bolletjes garen, de helft van de normale maat.

Op social media hielden de mededingers elkaar in de gaten en op de hoogte. Dat was handig, want zodoende konden we elkaar ook vragen stellen als we ergens over twijfelden.

Het begin is er; de bodem
Het begin is er; de bodem

De tas werd van onder naar boven gehaakt, en omdat ik de bovenkant van de tas wilde starten met rood/oranje, moest ik daar tijdens het haken dus mee eindigen. En juist beginnen met violet. ‘De eersten zullen de laatsten zijn’ in dit geval.

De eerste 9 rijen (tas staat ondersteboven)
De eerste 9 rijen (tas staat ondersteboven)

Ik heb met veel plezier gehaakt aan dit project. Het patroon is niet moeilijk, dus ik haakte gezellig ’s avonds op de bank. De foto’s werden via Instagram gedeeld, met de voorgeschreven hashtags erbij ….(#ditiseenhashtag). De inschrijftermijn is met een maand verlengd, maar toen was het dan eindelijk zover, de winnaar werd bekend gemaakt. En die winnaar….. dat ben ik!

Eindresultaat en winnende foto
Eindresultaat en winnende foto

De prijs was opnieuw een tas, met voldoende garen om het project nog een keer over te doen. Of een babydekentje te haken. Of leuke kussens voor de bank. Of een kindertruitje. Of….of…. genoeg te bedenken.

Met dank aan Scheepjeswol en Annelies Baes.

De prijs van de wedstrijd
De prijs van de wedstrijd
