Ik heb op handwerkgebied al veel verschillende technieken uitgeprobeerd. Zo heb ik kaarten gemaakt, gescrapbookt (kun je dat zo vervoegen?), gehaakt, gebreid, gequilt, geappliceerd, gestitcht, geborduurd, gevilt en beelden en kerstkransen gemaakt. Maar er was iets dat ik nog niet had gedaan en dat was: sieraden maken.

Onlangs brak het armbandje van mijn schoondochter. Toen ik op zoek ging naar de juiste materialen voor de reparatie kwam ik terecht op de website van ByKaRo. Alles wat je nodig hebt om zelf sieraden te maken. En zag ik inspirerende foto’s van ‘maak-het-eens-zelf’-oorbellen. En dat heb ik dus gedaan. Zelf oorbellen gemaakt. Met het volgende resultaat:

Oorbellen met amethist
Oorbellen met amethist

Toegegeven, deze oorbellen met een veer-bedel waren heel makkelijk te maken.

Oorbellen met veer
Oorbellen met veer

Ik had meer materialen besteld, dan dat ik oorbelhaakjes had, dus onderstaande oorbellen zijn nog niet helemaal klaar…

Ibiza oorbellen
Ibiza oorbellen

Dat blauw mijn lievelingskleur is, zie je nergens terug… ahum.

Ibiza oorbellen goud, met Swarovski steentjes
Ibiza oorbellen goud, met blauwe steentjes

En er staat genoeg op die site om nog tientallen mooie oorbellen te kunnen maken. Maar ja, je kunt maar 1 paar per keer dragen (althans, ik wel, meer gaatjes zitten er niet in mijn oorlellen). Dus ik heb me ingehouden en heb het hierbij gehouden. Maar het was leuk om weer eens een andere techniek uit te proberen.

