Voor een jarige vriendin heb ik een cadeautje gemaakt met het thema; moment voor jezelf. Het is een setje dat bestaat uit een doosje losse thee, een thee-ei, een houder voor je thee-ei (of theezakje) en 6 onderzetters.

onderzetters-paars-naast-el
Onderzetters in 6 kleuren

De onderzetters zijn gehaakt volgens het patroon dat ik vond bij Karin aan de Haak, een blog waar veel moois op staat. De naam van het patroon is ‘onderzetter 1893’, omdat het patroontje is bedacht en beschreven in 1893. Het is 2006 aangepast en herschreven door Sandi Marshall. Ik heb ze met haaknaald 3,5 gehaakt in 6 tinten paars/lila van Scheepjes Catona. Doorsnede is 8,5 centimeter.

Theezakjeshouder. Of thee-eihouder
Theezakjeshouder. Of thee-eihouder

De thee-ei/theezakjeshouder is gemaakt van een schaaltje van de Hema. Een eenvoudig wit schaaltje, dat ik met de porseleinstiften van Edding zelf heb versierd. Na 25 minuten in de oven op 160 graden zou dit vaatwasserbestendig moeten zijn. Ik zeg dit voorzichtig, want hoewel mijn eigen kopjes het tot nu toe goed doen in de vaatwasser, weet ik niet of de illustraties op kopjes -als ze over 200 jaar teruggevonden worden door een archeoloog- nog steeds even helder zullen zijn.

Onderzetter 1893
Onderzetter 1893

Wie een beetje handig is kan op eenvoudige wijze een persoonlijk en zelfgemaakt cadeautje vervaardigen.

