Dit jaar heb ik verschillende projecten voor de Paas-ontbijttafel gemaakt. Een aantal jaar geleden (toch al zo’n 5 jaar denk ik) had ik een ‘eierwarmer-kip’ gemaakt met een pakket dat ik gekocht had bij Marco Modestoffen in Wassenaar. In het pakket zaten de stoffen en het patroon. Dat patroon was ik in de loop der tijd kwijtgeraakt, of althans, dat heb ik steeds gedacht. Tot ik enkele weken geleden een doos opentrok en wie schetst mijn verbazing, in die doos vond ik het patroon van de eierwarmer-kip terug. Met een vriendin had ik in Staphorst een serie vrolijke Hollandse stofjes gekocht en dus heb ik nu een ‘Staphorster-klederdracht-stijl’ eierwarmer-kip gemaakt.

Eierwarmer-kip in Staphorster stofjes
Eierwarmer-kip in Staphorster stofjes
Resultaat op de dependance van de ontbijttafel
Resultaat op de dependance van de ontbijttafel (de eitjes had ik zelf verstopt)

Tussen de bedrijven door (zo’n kip is best veel werk, je moet af en toe even wat anders doen) heb ik een set ‘onderzetters 1893’ gehaakt, dezelfde die ik onlangs ook voor een jarige job maakte. In vrolijke lentekleuren Scheepjes Catona en haaknaald 3,5

Onderzetters bloemenpracht
Onderzetters bloemenpracht

Omdat ik toch bezig was, besloot ik eierwarmers te maken in dezelfde kleuren. Ik haakte kleine mutsjes en met een pompon.

Pomponpon
Pompompom

En mijn laatste project waren gepersonaliseerde eierdoppen. Witte eierdopjes van de Xenos beschilderen met porseleinstift en deze ‘afbakken’ in de oven.

Eierdoppen
Eierdoppen

Kortom, op deze mooie Eerste Paasdag zag de ontbijttafel er vrolijk uit, met al die lente-kleuren.

Ja ja, alcoholvrij
Ja ja, alcoholvrij
