Van de eierwarmerkip was de nodige stof over, dus wat zullen we daar nou weer eens mee doen…. ? Aha, idee: een mapje maken voor mijn sokkenbreinaalden. Dat zijn setjes van 5 tot 6 bamboenaalden en als je ze niet opbergt wordt het een puinhoop in de breitas. Met vooraf alleen een vaag idee hoe het eruit moest komen te zien en niet gehinderd door enig patroon, ben ik aan de slag gegaan. Rechttoe, rechtaan. Resultaat:

Mijn sokkennaalden zijn 15 tot 20 cm lang
Mijn sokkennaalden zijn 15 tot 20 cm lang
10 insteekhoesjes voor breinaalden
10 insteekhoesjes voor even zoveel setjes breinaalden
Door de flap aan de bovenkant om te vouwen voorkom je dat alles eruit valt
Door de flap aan de bovenkant om te vouwen voorkom je dat alles eruit valt

Nadeel van werken zonder patroon is wel, dat je over sommige zaken te laat gaat nadenken. Zo moest ik de sluiting nog bedenken toen ik alles al in elkaar gezet had. Dat betekende wat gepriegel om er een knoop en lusje op te krijgen, zonder gelijk aan de andere kant de insteekhoesjes dicht te naaien… Maar met enig bloedvergieten (aangezien ik mezelf meermaals in de vingers prikte) is het dan toch gelukt:

Sluiting
Sluiting
