Ik zag een muis. Waar? Daar op die site! Waar op een site? Nou daar! Et cetera.

Alleen zag ik geen muis, maar een rat. Of eigenlijk is het een muis, maar ik houd erg veel van ratten, dus wat mij betreft houden we het erop dat mijn haaksel een rat voorstelt. Op een verloren middag gehaakt, volgens een patroon dat ik gevonden heb op het blog van Stip & HAAK.

haakmuis1
Gehaakte muis (of rat)

Deze muis wordt van neus tot staart gehaakt. Eerder had ik zelf al eens een ratje van katoen gemaakt, dat werd gehaakt te beginnen vanaf de achterkant, naar de neus toe. Het patroon van deze rat (Quasimodo) heb ik gekruist met het patroon van de Stip & HAAK muis en het resultaat zijn de volgende ratjes/muizen:

Llief koppie, toch?
Lief koppie, toch?
Lapjesmuis
Lapjesrat
Broertjes
Broertjes

En er valt nog genoeg te combineren, dus voor je het weet, heb je een heel nest.

