Mijn shawl ‘It’s a sunny day’ is af. Het patroon komt van het blog van Annelies Baes –Vicarno.com– en ik heb hem gehaakt met Scheepjes Softfun (wit) en Softfun Denim (501 donkerblauw, 505 rood, 509 lichtblauw).

It's a Sunny Day
It’s a Sunny Day

Het is een fijn repeterend patroon, met clusters van (samengehaakte) stokjes. Hoewel het niet heel moeilijk is, merkte ik dat ik toch nog weleens een foutje maakte, net 2 stokjes te weinig in een cluster bijvoorbeeld. Omdat ik een deel van het witte garen heb verspeeld bij het uithalen van zo’n fout, is de laatste toer die wit had moeten zijn, nu lichtblauw. Softfun en Softfun Denim van Scheepjes bestaan voor 60% uit katoen en 40% acryl, waardoor het lekker lichte garens zijn en de sjaal niet te zwaar wordt.

Achteraf bezien is het wit iets té wit naar mijn smaak, ik ben toch meer van de gebroken tinten. Maar het was een leuke sjaal om te maken. Dit patroon  ga ik nog eens gebruiken.

