Mijn handwerkvriendin en ik geven elkaar al jaren zelfgemaakte cadeaus bij verjaardagen. Eerlijk is eerlijk, het wordt steeds lastiger om iets origineels bedenken, we weten van gekkigheid bijna niet meer wat we zullen maken. Daarom hebben we nu afgesproken het weer eenvoudig te gaan houden. Nou ja, ná de cadeaus van dit jaar dan…

Voor mij maakte Linda dit jaar een prachtige theedoos, die uiteraard ook gebruikt kan worden als opbergdoos voor tal van andere zaken. Hij is zachtgrijs geschilderd, van binnen bekleed met (quilt) stof en op het deksel is een borduurwerk gemaakt. Heerlijke heldere kleuren, helemaal mijn smaak.

Theedoos. Of knopendoos. Of rommeltjesdoos.
Theedoos. Of knopendoos. Of rommeltjesdoos. Gemaakt door Linda.
Borduurwerk op het deksel
Borduurwerk op het deksel

Voor haar heb ik dit jaar een hoes voor om een vaas gehaakt, en een bijbehorende bloemenkrans. Het is gemaakt met  garen Catona van Scheepjes.

Vaas en bloemenkrans
Vaas en bloemenkrans

Natuurlijk kun je de vaas ook voor andere doeleinden gebruiken, om er potloden of kwasten in te zetten bijvoorbeeld. De krans kan om de vaas, maar je kunt hem ook aan de deur hangen.

cadeau Linda3 (1)

De verjaardagen 2016 zitten er weer op. Nu kijken of we ons aan onze belofte kunnen houden om het volgende keer eenvoudig te houden. ~~Wordt ongetwijfeld vervolgd~~

