Mijn eerste Soutbay sjaal is al een poosje klaar, in de vakantie heb ik hem afgemaakt. Ik moest alleen nog de tijd nemen om hem te fotograferen en op het blog te zetten. Bij dezen dan ‘eindelijk’.

Soutbay sjaal
Southbay sjaal

Het garen komt van Wolcafé en heet Limited By. De kleur is grijs/petrol. De bollen worden met de hand gewikkeld en de kleuren variëren steeds, het is dus handig om de webshops in de gaten te houden voor de nieuwste kleuren.

foto3-southbay
Kleurvariaties Limited By grijs/petrol

Deze bol is 100% katoen en de lengte was 1200 meter (er zijn ook andere uitvoeringen te koop). Ik heb de sjaal gehaakt met haaknaald 3. De afmeting van de sjaal is (nog voor het blokken) – Lange kant: 150 cm, – schuine zijden: 105 cm, – hoogte (gemeten van midden lange zijde tot de punt) 75 cm.

Afmetingen
Afmetingen

Het patroon is een herhaling van 2 toeren, je gaat door met het maken van deze toeren tot je sjaal groot genoeg is. Of je garen op is, dat kan natuurlijk ook. Ik heb de uitleg van Kek en Hip gebruikt, die vond ik heel duidelijk.

Het is me zo goed bevallen, dat ik alweer een volgende Southbay op de naald heb staan. Nieuws daarover volgt later.

 

