Als garenverslaafde heb ik het nodige ‘spul’ in huis. Je zult maar eens zonder komen te zitten, wat moet je dan? Ik was al een poosje in het bezit van een flink aantal bollen Phildar Partner 3,5. Het is een lang verhaal hoe ik daaraan kwam, maar kort gezegd eindigde het met; ik zocht een project voor dit garen. En zo kwam ik bij de Lossen & Vasten najaars CAL terecht. De deken -ontworpen door Joke ter Veldhuis- wordt gehaakt met Scheepjes Colour Crafter, een garen waarmee ik eerder al twee kussens haakte. Er zijn 3 kleurstellingen van de deken, te weten Maanlicht, Zonsondergang en Sterrenhemel.

De patronen die Joke maakt zijn heel nauwkeurig uitgeschreven en op haar website zijn diverse instructievideo’s te vinden. Voor de video’s wordt goed de tijd genomen en je kunt stap voor stap het patroon volgen.

Nu had ik 2 kleuren van Phildar in huis, namelijk Ecru en Brume. Dus mijn deken wordt een tweekleurige, hele zachte versie van al die prachtige gekleurde dekens.

deken-tot-week-6

Aan het begin van 2016 was er al een eerdere deken Cal geweest van Lossen & Vasten. Hierbij was ook een patroon gemaakt voor een rond kussen. Ik heb dit kussen gehaakt in de versie Rozengeur.

 

Detail
Detail

Later heb ik met eigen kleuren nog een fantasiekussen gemaakt, dat wil zeggen, wel met dezelfde steken, maar de achterkant en voorkant in verschillende kleuren.

Voor- en achterkant inclusief details
Voor- en achterkant inclusief details

Door alle andere projecten die ik heb lopen ben ik wat achterop geraakt met haken, maar de deken is een heerlijk project, waar je echt ontspannen mee kunt gaan zitten. Die komt dus vanzelf af.

 

