Klinkt dit bekend in de oren, brei- en haaksterren? Garen overal, projecten genoeg (teveel?) en maar een beperkte hoeveelheid tijd.

Desalniettemin zal ik handhaven, dat is zeker. Stand van zaken op dit moment:

Mystery Blanket breien (groot Earth): maand 3 staat sinds 1 december online, maar ik ben nog bezig met maand 2. Oogst tot dusverre:

De lapjes zijn nog niet geblokt
De lapjes zijn nog niet geblokt

Omdat blok 23 veel weg heeft van blok 8 van de vorige maand, heb ik ervoor gekozen er een V in te breien. Ideetje van een van de andere deelneemsters.

Detail blok 23
Detail blok 23

Ik ben niet helemaal weg van bok 17, het diagonaal gebreid vierkant van Phil Douce Souris. Maar ik zie een oplossing, in maand 3 is er een alternatief patroon geschreven voor een blok. Dat ziet er zo leuk uit, dat ik overweeg om beide varianten te maken en het pluizige blok 17 te vervangen voor dat alternatieve patroon. Ik vind het pluizige garen (Phil Douce Souris) niet zo leuk in de gebreide blokken, ik vind het meer iets voor babyjasjes of kerstmanbaarden.

Mystery Blanket haken (klein Wind): Verrassend is dat de Phil Douce Souris het -wat mij betreft- wel goed doet in de haakdeken. In de blokken van die deken wordt het gecombineerd met meerdere garens en dat vind ik wel mooi uitpakken.

Maand 1 en 2 in kleur Wind
Maand 1 en 2 in kleur Wind

De haakdeken staat inmiddels compleet online, omdat ik de kleine variant maak, beslaat deze maar 3 maanden. Ik ben klaar tot en met maand 2 en zal de blokken van maand 3 binnenkort maken, maar ik begin nog niet aan het in elkaar zetten en de rand. Als de blokken van de derde maand klaar zijn, leg ik het project even apart, want aan het eind van het traject wil ik met eventueel overgebleven garens de haakdeken uitbreiden.

Overige projecten: natuurlijk is het niet alleen haken en breien wat de klok slaat, het was ook weer tijd om een Adventsstuk te maken. Dit jaar heb ik gekozen voor een minimalistische versie van natuurlijke materialen.

Was 't maar vast weer Advent
Hout, papier, was en een leren bandje

Tot zover voorlopig, later ongetwijfeld meer nieuws van het haak/breifront.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

