Er moet hoognodig een update worden gegeven over de MB 2016. Ik heb meerdere projecten onder handen, waaronder dus de Mystery Blanket van Breiclub. Veertig verschillende vierkanten worden gebreid en aan het eind aan elkaar gezet, zodat het geheel een deken wordt. Tegen dat in elkaar zetten zie ik wel een beetje op…

Een aantal vierkanten van de deken
Een aantal vierkanten van de deken

De patronen en het meeste garen vind ik erg mooi, alleen de Phil Douce vind ik niet zo’n succes in de breideken (hij wordt ook in de haakdeken gebruikt, maar dan in combinatie met andere garens en dat is dan wel weer mooi). Je kunt er wel een leuk schaap voor de kerststal van haken, of een mooi babyvestje, maar bij deze deken vind ik hem niet mooi.

phil-douceEen heel blok gemaakt van Phil Douce lijkt nl. een beetje op een mislukte pannenlap en nadat ik twee van deze pannenlappen had gebreid, besloot ik ze ook als zodanig te gaan gebruiken. De vierkanten die zijn gemaakt met dit garen ga ik vervangen. Er zijn door Bianca Boonstra van Chef Wol alternatieve patronen gemaakt, waarmee je een moeilijk blok kunt vervangen of de deken groter kunt maken. Er zijn dus voldoende patronen om uit te putten, zonder dat je ‘dubbele blokken’ krijgt.

Detail van de crèmekleurige blokken
Detail van de crèmekleurige blokken, gebreid met Partner 3,5

Ik heb ervoor gekozen om de grijze Douce te vervangen voor de grijze Partner 3,5. En dan dus alternatieve patronen te gebruiken, want met Phil Douce kun je geen patronen breien, althans, het kán wel, maar je zult het patroon amper zien.

Detail blauwe blokken
Detail blauwe blokken, gebreid van Partner 3,5

Kortom, er ligt nog een behoorlijke berg werk, maar dat geeft niet, maar ik hoef het niet om den brode te doen, dat houdt het tenminste leuk.

Phil soft
Blokken gemaakt van Phil soft
