De Lossen&Vasten deken van de laatste CAL* ligt al een poosje klaar, maar ik moest even de tijd nemen om hem te fotograferen en een stukje te schrijven. Eindelijk dan, bij dezen. Het patroon is van Joke ter Veldhuis. Zij maakt hele fijne ontwerpen, haar patronen haken is een feestje. Leuk om te doen en je leert weer eens wat nieuws. Haar uitleg is duidelijk en haar instructiefilmpjes ook. Echt een aanrader voor (beginnende of gevorderde) haaksterren.

overzicht

Ik heb de deken gehaakt met Partner 3,5 van Phildar, in de kleuren ecru (0132) en brume (012), op haaknaald 4. Het is een zacht garen dat bestaat uit 50% polyamide, 25% wol en 25% acryl.

detail vierkanten

In het originele patroon worden 6 verschillende kleuren gebruikt, ik heb ervoor gekozen om het bij twee kleuren te houden.

detail van de steek die ook wordt gebruikt in de ‘Meina-deken’

Doordat er banen worden gehaakt, komen de verschillende steken mooi tot hun recht.

deze steek lijkt wel wat op treinrails

 

 

 

 

 

 

 

 

De deken is heerlijk om onder te liggen, zacht en warm.

dit was ook een leuke steek om te maken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondanks wat schoonheidsfoutjes, ben ik blij en tevreden met mijn deken. Inmiddels zijn er ook patronen voor bijpassende kussens, daar ga ik me op een later moment eens op storten. Want oh-oh-oh, er ligt nog zoveel te wachten…..

 

 

 

 

 

*CAL = Crochet ALong ofwel ‘Haak-Maar-Mee’

