Het haken van het South Bay patroon is leuk om te doen en er zijn zoveel mooie soorten verloopgaren te krijgen, dat het aantrekkelijk is om nog eens te doen. Ik kocht (vorig jaar al) een bol Magic Swing bij Lolox  in de kleurstelling Aragoniet. Mijn sjaal was al een heel eind gevorderd, maar was blijven liggen, een van mijn vele UFO’s. Omdat er een mooi oranje stuk in zit, wil ik hem dragen met Koningsdag, dus afgelopen week heb ik hem weer opgepakt.

Prachtig kleurverloop

Nu is het South Bay patroon een herhaling van steeds 2 toeren, als je wilt afronden moet je dat na toer 2 doen. Ik kwam echter een ietsiepietsie garen tekort. Anderhalve toer uithalen was wat mij betreft geen optie, want dan kwam de laatste kleur groen niet mooi tot zijn recht. Gelukkig bood de firma Lolox uitkomst, voor een klein bedrag maakten zij het benodigde garen bij. Ik had het al na 1 dag in huis!

De sjaal is gehaakt op haaknaald 3,5 en totaal zit er ongeveer 1050 meter garen in verwerkt. De uiteindelijke maten zijn: 150 cm breed, 70 cm lang tot de punt en de schuine zijden zijn 100 cm.

 

Maten van de sjaal

Nu de sjaal nog blocken met Eucalan en dan ben ik mooi op tijd voor Koningsdag!

