In de keuken hing een aantal jaar geleden een kalender met zogeheten ‘tegeltjeswijsheden’. Eentje bleef me bij, daarop stond:

Als je bij me weggaat,
mag ik dan met je mee?

Het raakte me. Ik besloot het in de keuken op ons whiteboard te zetten. Met kartonnen – zogenaamd Delfts blauwe- hoekjes er omheen. Het heeft er jaren gestaan. Soms liep iemand te dicht langs het bord en werd de tekst gedeeltelijk uitgeveegd, dan zette ik het er opnieuw neer.

van tijd tot tijd vervaagde de tekst

Inmiddels was ik erachter dat de zin uit een nummer van Acda en De Munnik kwam. Ik heb het nummer één keer gehoord, het deed me niet zoveel, die ene zin echter bleef ik ontzettend mooi vinden. Tijd om hem dus maar eens wat permanenter te maken. Met een kruissteekalfabet van internet en een patroontje voor de hoekjes uit mijn vrij uitgebreide patronen bibliotheek, zette ik de steekjes in Excel en vervolgens op stramien.

Op dezelfde plek op het whiteboard

Geborduurd met DMC Ombré garen, kleur 121. Patroon is HIER te vinden.

 

 

